800 310 013

Personální a vzdělávací společnost

Nákupní košík


Pracovní programy a aplikace nápomocné nejen při práci z domova

Pracovní programy a aplikace nápomocné nejen při práci z domova

Izolace od společnosti nás pomalu opouští, nicméně práce z domova je stále velmi aktuálním tématem. Jak už jsme psali, pracovat z pohodlí domova s sebou nese spoustu úskalí. Nesedíte s kolegy v kanceláři, abyste se mohli poradit, Váš tým se rozprchnul po svých domovech a vše se přesunulo do online prostředí. Tento článek Vám prozradí, jak se s fungováním a komunikací online poprat.

Sdílení dokumentů

První otázka, která by Vás mohla napadnout při přechodu na home office je, kde najdu své dokumenty, data a podklady? V případě dokumentů v počítači jsou nejlepším řešením tohoto problému tzv. cloudy. Cloud je prostředí na nějaké platformě, kde můžete ukládat data buď jen pro sebe, nebo je sdílet. Mezi známé a osvědčené platformy patří například Disk Google, SharePoint nebo OneDrive od Microsoftu. Tyto platformy mají velkou výhodu v tom, že na nich můžete s kolegy pracovat najednou ve stejném čase.

Pokud pracujete s fyzickými dokumenty, které potřebujete dostat do online prostředí, ale doma Vám chybí scanner, vyzkoušejte Scanbot. Tuto aplikaci nainstalujete do mobilu a s pomocí fotoaparátu naskenujete Vámi vybraný dokument. Oproti klasickému fotoaparátu při tomto druhu skenování máte možnost dokumentu upravovat barevnost nebo perspektivu tak, aby byl dobře čitelný.  Umí také převést text z papíru do online podoby s možnostmi dalších úprav.

Plánování

Při práci z domova je klíčové plánování. A tak není od věci, si i k tomuto účelu představit nějakou aplikaci. Řeč bude o Microsoft TODO. Pokud máte raději technologie místo kusu papíru a tužky, TODO by pro Vás mohla být skvělá volba. Lze si zde skládat různé seznamy úkolů nejen z pracovního prostředí. Také nabízí možnost nastavit datum, dokdy musí být úkol splněn, a jako třešničku na dortu Vám sama aplikace jeho splnění připomene.

Pokud plánujete práci pro celý tým, je tu aplikace ASANA. Nástroj, kde můžete rozplánovat úkol, přidělit ho konkrétním členům a stanovit datum dokončení. ASANA má oproti jiným programům možnost vidět průběh úkolů v reálném čase, vytíženost kolegů nebo na kolik procent jsou úkoly splněny.

Podobnou aplikací je TRELLO, která je vhodná pro správu projektů. Pro každý svůj projekt si vytvoříte nástěnku, na kterou umístíte jednotlivé úkoly. Do každého projektu můžete pozvat spolupracovníky, každému úkolu pak určit, kdo na něm bude pracovat a termín, do kterého musí být úkol hotov. Variabilně pak můžete úkoly po nástěnce přesouvat, např. ze sloupečku „co se musí udělat“ do sloupce „pracuje se na tom“ až po „hotovo“, a sledovat tak, v jaké fázi se Váš projekt nachází. I tyto etapy procesu plnění úkolů si můžete individuálně navolit.

Videohovory

Práce s dokumenty a plánování úkolů je jedna věc, ale přímý kontakt s kolegy je věc druhá. I pro tento případ existuje několik skvělých nástrojů, výborná je například aplikace Zoom. Je uživatelsky velmi jednoduchá, ale i efektivní. Během pár kliknutí vytvoříte virtuální meeting, zadáte datum a čas hovoru a je hotovo. Ostatní kolegové se mohou připojit buď přímo přes aplikaci nebo pouhým odkazem, který jim zašlete. Celou schůzku si v případě potřeby můžete uložit. Podobně pak funguje např. Jitsi Meet nebo Google Meet.

Možná už jste také slyšeli o chatovací aplikaci Around, která má české a slovenské kořeny. Její předností je automatická detekce obličeje účastníků videohovoru, které vloží do menších bublin, a ty si můžete libovolně rozmístit po celé obrazovce Vašeho počítače. Zároveň také dokáže efektivně potlačovat okolní ruchy, a vy tak nejste během hovoru ničím rozptylováni. Dokonce umí potlačit i zdvojený hlas, takže i několik lidí může sedět v jedné místnosti a bez problému najednou komunikovat každý do svého počítače.

 

zpět na Aktuality